No ens podrem recuperar de la crisi per culpa del volcà Eyjafjallajökull. Caguendena… No m’ho invente. Ho explica El País perquè El País ho ha preguntat. A qui? A saberuts experts financers internacionals. I ha dut el titular a la portada web. Podríem recuperar-nos abans de la crisi si El País no ho haguera preguntat? Comence a pensar que sí. El cas és que els volcans islandesos no atenen a raons i entren en erupció quan els rota. Aquests saberuts uròlegs del capitalisme saben pixar per aspersió i canvien de boc expiatori com de corbata (i qui paga, mana), perquè fa ben poquet ens amollaven que l’allargament de penis de la crisi financera i econòmica era resultat exclusiu d’un rovellat mercat laboral. Aquesta tesi, és clar, la pagaven uns altres. No cal ser massa bajoca per a deixar-se dur fàcilment per l’alarmisme generat a conseqüència de l’apocalíptica paràlisi del transport aeri europeu, però servir-se d’un cordell de cànem per a lligar tot això al retard de la recuperació econòmica sembla obeir a una altra grandiloqüència típica dels subterfugis socioliberals. No és estrany, doncs, que Público també carregue de cànem. Hi ha, però, un altre cordell d’espart, més divertit i menys tibat, que podem trenar sense esforç: «Volíeu els nostres diners i ara teniu les nostres cendres». És el que pensen els islandesos (ash, not cash), que ara es peten de riure després de la implacable quarantena financera a la qual l’ha sotmès el capital europeu durant la crisi. Però ni Europa és l’au Fènix ni aquestes les cendres del seu renaixement.
Jajaja! Sembla un titular de “El caso”, o millor encara, “La bola”, un diari dels còmics de Mortadel·lo i Filemó. Segur que no l’ha escrit Ibáñez, aquest titular?
Quins collons!
Justa la fusta! En llegir-ho i sobretot en sentir-ho anit en les notícies, em movia entre l’estupefacció i la irritació, i per un moment em vaig sentir volcà!
Som qui envaeix la terra i serem capaços de la seua destrucció per arribar 2 minuts abans a casa, o al treball. Si tant ens molesta viure a la terra, que fem que no ens n’anem?
– …i tan grossos, Rosabel, que podrien tapar el cràter!
– Rosa, després de l’empastre de pandèmia de la Grip-A, el món s’ha d’acabar d’alguna altra manera.